Sunday 13 July 2014

AKUPUNTUR, URUTAN REFLEKSOLOGI DAN BEKAM

Alhamdulillah..berjaya juga saya curi masa buat rawatan susulan kat seorang Pakcik di Keramat di tengah hari dan petang selepas solat Jumaat pada tanggal 11/7/14


Kali ini dah kali ke 4 saya buat rawatan susulan kat beliau. Saya tak dapat buat rawatan susulan yang kerap atas faktor kekangan masa dan jarak. Yang bagusnya tentang Pakckik ni ialah kesabaran, kuat semangat dan keinginan untuk berubat. Beliau pun istiqamah makan minyak zaitun pagi dan malam seperti yang saya syorkan selain makan madu.

Nampaknya kali ini beliau dah ada kekuatan untuk bergerak sendiri menggunakan tongkat 4 kaki tu. Sesi fisioterapi oleh pihak hospital dan terapi bekam, akupuntur dan refleksologi, mudah2an mempercepatkan lagi proses penyembuhan pakcik ni. Jika diizinkan nanti, dan selepas pakcik ni dah boleh berjalan, saya merancang untuk melakukan terapi pembetulan tulang belakang Yumeiho Zen dan kiropraktik. Ini pun membantu proses pemulihan yang menyeluruh buat pakcik ni.

Saya juga buat pertama kali merasmikan software iridologi (diagnos mata) kat pakcik ni secara tak rasmi. Mempermudahkan juga kerja terapi atau rawatan yang saya nak jalankan. Misalnya poin akupuntur dan refleksologi yang nak saya lakukan.

Dengan sedikit ilmu, kudrat yang tak seberapa dan sedikit pembaharuan alat bantu kerja2 perawatan, diharapkan hasilnya lebih baik dan pelanggan akan lebih berpuas hati.

Yop Khairul 012 2247213
(4 photos)
 


No comments:

Post a Comment